Leva eller dö?

bild: Aftonbladet


En 18 årig Indonesisk pojke fastnade under ett skalv i Padang. Hans ben blev fastklämt och för att ta sig loss och överleva gjorde han allt för att hacka bort det fastklämda benet. Läs hela artikeln här. Såna här historier är inte helt främmande, det är ofta man hör om människor som stått ut med oerhörda smärtor för att överleva och som ibland fått hugga av kroppsdelar på sig själva eller andra; för livets skull. Jag blir lika imponerad varje gång. Själv tycker jag det är svårt att ens föreställa mig en situation där jag var tvungen att ställas inför samma val som de människorna. Jag vet inte om jag skulle klara av att gräva i mitt ben med en hacka. Man måste ha en otrolig levnadslust och massa jävlaranamma för att utföra något sådant. Skulle du klara det?


Kommentarer

Strö salt i såren:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dela med dig:

Trackback
RSS 2.0