Kär i en låt?

Kan man vara kär i en låt? Jag tror jag är det. Jag har alltid älskat The heart asks pleasure first av Michael Nyman sen den första gången jag hörde den i filmen Pianot (Som för övrigt är en fantastisk film jag kan se om och om igen). Det var över tio år sedan. I tio år av mitt liv har jag lyssnat på låten, lärt mig spela den och blivit hänförd av hur den i sin enkelhet kan rycka med mig än idag. Häromdagen kom så Den Rätta på snilleblixten att sätta just den låten som alarm på sin telefon. Jag ligger numera och njuter 04.45 på morgonen och hoppas han inte vaknar och stänger av sitt alarm. Visst är det konstigt, hur kan en låt påverka så mycket?



The heart asks pleasure first har även två "systerversioner" i filmens soundtrack: The Promise och The Sacrifice.

Kommentarer
Skrivet av: stine

man kan vara kär i en låt :)

2009-06-14 @ 11:00:33
URL: http://lillastine.blogg.se/

Strö salt i såren:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dela med dig:

Trackback
RSS 2.0