Små i stora Världen

Little people, Big world (Små i stora världen) är en Amerikansk dokumentärserie som följer en familj som består av två kortvuxna föräldrar och fyra barn varav ett är kortvuxet, tvillingen Zack. Familjen Roloff består av Amy och Matt med barnen Zack, Jeremy, Molly och Jacob. I dagens avsnitt hade Zack en dejt, Molly reste med sin mamma Amy och Matt blev sur över glömda Crispys.

Matt Roloff, pappan i familjen, har jag stört mig på sen första gången jag såg programmet. Han sätter igång projekt efter projekt, där han inte gör ett smack. Han bossar runt sin far och sina barn, ser till att de sliter medan han själv åker runt på diverse maskiner och klagar på deras arbete. Hans projekt blir alltid större än han sagt från början, rörigt utförda och ofta blir det fel och fult till slut ändå! Som i avsnitt 23, Episod 2, där han bygger en stor jävla slunga som går sönder och skadar hans affärspartner och hans yngsta son så illa att de hamnar på sjukhus båda två!


Han verkar anse att alla ska passa upp på honom och hans galna ideér och att ingen är värd mer uppmärksamhet i universum än han själv. Hans fru Amy verkar omåttligt trött på hans sätt ibland, nästan så man undrar vad de gör tillsammans. Resten av familjen stör jag mig inte på, de är rara, omtänksamma och rätt lugna individer. Trots den störande pappan så är det kul att se en familj som ingen annan och få en inblick i en helt annan värld.

Se "Små i stora världen" 14.30 varje vardag på tv4.

Kommentarer
Skrivet av: Linnéa

Sv: Samma här :)

2009-06-02 @ 16:18:31
URL: http://typlinnea.blogg.se/

Strö salt i såren:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dela med dig:

Trackback
RSS 2.0